Kjøpsvilkår og personvernerklæring

Kjøpsvilkår

Generelt 

Disse generelle vilkårene gjelder når du som forbruker (”kunden” eller ”du”) gjør et kjøp fra:


KOK AS (”KOK”)
c/o MESH
Tordenskioldsgate 3
0160 Oslo


Org nr.  919 851 341
Epost: post@kokoslo.no eller media@kokoslo.no
via nettsiden www.kokoslo.no og tilhørende nettsider.


​Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på lovdata.no. ​Ved å bruke nettsiden og/eller legge inn en bestilling, godtar du å følge bestemmelsene som er angitt i vilkårene. Forviss deg om at du har lest og forstått vilkårene før du legger inn bestillingen. Det at produkter eller tjenester tilbys på nettsiden på et bestemt tidspunkt, er ingen garanti for at alle produkter eller tjenester alltid er tilgjengelige. Vi forbeholder oss retten til når som helst å slutte å selge et produkt og tar forbehold om at produkter ikke er tilgjengelige til enhver tid. KOK forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene etter behov, uten forhåndsgitt varsel. Versjonen av vilkårene som gjelder for din bestilling, er versjonen som er tilgjengelig på nettsiden på bestillingstidspunktet.

Priser

Ved bestilling via nettsiden gjelder prisene som er angitt. Alle priser er i norske kroner (NOK) og inkluderer MVA, som for øyeblikket er på 25 %. Hvis MVA-satsen som gjelder på bestillingsdatoen endres etter at bestillingen er gjort, vil denne endringen bli gjenspeilet i prisen på varene, uten at du informeres om dette. Prisene som angis på kundens bestillingstidspunkt gjelder gjennom hele kjøpsprosessen. Det tilkommer ingen øvrige skatter eller avgifter. Ved åpenbar feil prissetting grunnet teknisk eller menneskelig feil, forbeholder KOK seg retten til å annullere en ordre og tilbakebetale kunden.

Kjøps- og kundeopplysninger

​For å kunne gjennomføre et kjøp via nettsiden må du godta vilkårene. Ved og godta vilkårene forplikter du deg til å følge vilkårene, samt at du godtar at du har lest informasjonen om KOKs behandling av personopplysninger nedenfor og gitt samtykke til bruken av informasjonskapsler.

En avtale om kjøp, som disse vilkårene regulerer, inngås først når KOK har bekreftet bestillingen skriftlig til din oppgitte e-postadresse (”ordrebekreftelsen”). Du oppfordres til å ta vare på ordrebekreftelsen for eventuelle henvendelser til KOK i fremtiden. Avtalen du inngår i forbindelse med en bestilling, omfatter bare betaling for den aktuelle reservasjonen, og når bookingen og besøket er gjennomført, har ikke kunden noen ytterligere betalingsforpliktelser overfor KOK. Vilkårene gjelder imidlertid fremdeles mellom partene for de kjøpte varene.

Hvis KOK av en eller annen grunn ikke kan gjennomføre reservasjonen eller levere en vare, vil KOK informere deg om dette snarest og være behjelpelig med å finne et nytt tidspunkt for besøket. KOK tar ikke imot avbestillinger og enhver endring i en reservasjon må skje senest 48 timer før besøket skal finne sted. Reservasjon kan føres over til et annet navn kostnadsfritt. Endringer i reservasjonen skal gjøres til post@kokoslo.no. Gjelder kjøpet produkter fra SHOP på nettsiden og KOK allerede har mottatt betaling for en slik bestilling, vil vi tilbakebetale det aktuelle beløpet ved hjelp av samme betalingsmåte som du brukte da du la inn bestillingen, i den grad dette er mulig. KOK sender automatisk ut ordrebekreftelse rett etter en reservasjon er gjennomført. Reservasjoner kan gjøres på nettsiden og betales med kredittkort. Ved booking av KOKORAMA er det mulig å betale med Vipps ved kai/påstigning om du ikke har forhåndsbestilt. Dette forutsetter at det er ledige plasser. Kunden bekrefter at opplysningene som kunden fyller ut, er riktige og fullstendige. Kunden har ansvaret for uriktig utfylte opplysninger. Informasjon om KOKs behandling av personopplysninger er angitt nedenfor, som er en del av disse vilkårene.

Leveringstid, melding- og fraktpolicy

​Levering av varer som er på lager, skjer normalt innen to (2) til tre (3) arbeidsdager etter Postens leveringstider. I høysesonger (f.eks. jul) kan leveringstiden bli noe lengre. Tiden regnes fra KOK skriftlig har bekreftet bestillingen gjennom ordrebekreftelsen. Leveringstidene er forventede leveringstider, og KOK kan ikke garantere at varene kommer frem innen de angitte leveringstidene da det kan oppstå uforutsette forsinkelser hos oss eller transportøren.

Pakken leveres primært i kundens postkasse uten sporing, men ved store forsendelser vil pakken bli sendt til nærmeste utleveringssted. Pakken hentes da ut personlig med legitimasjon. Hvis du vil at en representant hente pakken, må representanten fremvise både din og sin egen legitimasjon. Du får alltid en melding fra Posten som viser hvor og når pakken skal hentes. ​

KOK står for fraktkostnaden. Hvis pakken er skadet ved utlevering, skal den ikke hentes ut. I stedet skal KOK kontaktes, som da skal sende nye varer eller eventuelt kreditere deg. Kontaktopplysninger til KOKs kundeservice finner du nederst på siden. Når det gjelder pakker som ikke hentes ut, forbeholder KOK seg retten til å debitere kunden 50 NOK for kostnader til returfrakt og håndtering.

Betaling 

​Du kan hos oss velge to trygge betalingsmetoder:

  • Kortbetaling via Stripe: kredittkort ved betaling. Beløpet trekkes fra kortet samme dag som bestilling blir gjort.

  • Vipps ved drop-in på KOKORAMA ved kai/ombordstigning. Kontanter aksepteres ikke.  

 

KOK har dermed aldri tilgang til kortinformasjonen og kan derfor ikke registrere eller lagre kortopplysningene.

Angrerett, bytterett og retur

​KOK tar ikke imot avbestillinger og enhver endring i en reservasjon må skje senest 48 timer før besøket skal finne sted. Vi vil være behjelpelig med å finne et nytt tidspunkt for besøket opp til et år frem i tid. Reservasjon kan også føres over til et annet navn kostnadsfritt. Endringer i reservasjonen skal gjøres til post@kokoslo.no. Angreretten for tjenester gjelder ikke ved enkeltstående tjenester, som gjelder på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode, jf. angrerettloven § 19. Det er samme prinsipp som hvis du kjøper en kino-, konsert- eller flybillett.

Ved kjøp av varer på nettsiden har kunden alltid 14 dager angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder ikke for følgende typer varer: (a) varer med brutt forsegling som ikke kan leveres tilbake av helsemessige eller hygieniske årsaker (for eksempel badetøy og lignende produkter).

Du har rett til å bytte en bestilt vare hvis du informerer KOK om dette senest innen 14 dager etter at du eller din representant har mottatt varen. Bytteretten gjelder ikke for følgende varer: (a) varer med brutt forsegling som ikke kan byttes av helsemessige eller hygieniske årsaker (for eksempel badetøy og lignende produkter). 

Hvordan sier du ifra

Hvis du vil angre kjøpet, må du sende en klar og tydelig melding til KOK om at du vil benytte deg av angreretten. Du må informere KOK om at du har angret deg innen 14 dager etter at du eller din representant har mottatt den bestilte varen (angrefristen). I meldingen må du oppgi navn, adresse og ordrenummer. Hvis du vil, kan du i stedet bruke standardblanketten for angrerett som Konsumentverket har utarbeidet (se følgende kobling: Angreskjema).

Hvordan returnerer du varen

​Varen skal returneres innen 14 dager regnet fra datoen angrerettmeldingen ble sendt til KOK. Ved bruk av angreretten står du ansvarlig for fraktkostnaden og varens tilstand etter at du har mottatt varen samt under returfrakten. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den, det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller andre merker. Dersom originalemballasjen er ødelagt anses varen som brukt og KOK vil vurdere verdireduksjonen på varen. Returadresse finner du nederst på siden. Ved retur skal kunden alltid vedlegge ordrenummer med forsendelsen. Kunden står for transportrisikoen.

​​

Tilbakebetaling 

Når kunden angrer kjøpet, betaler KOK tilbake beløpet som kunden har betalt for varen. Tilbakebetalingen til kunden vil skje via betalingsalternativet kunden valgte for kjøpet, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller at det finnes hindringer for en slik tilbakebetaling, innen 14 dager. Eventuelle returkostnader for returen betales av kunden. Når det gjelder beløpet som skal tilbakebetales, har KOK rett til å trekke fra et beløp som tilsvarer varens verditap sammenlignet med varens opprinnelige verdi, hvis og i den grad et slikt verditap skyldes av kunden har håndtert varen i større grad enn hva som er nødvendig for å fastsette dens egenskaper eller funksjon.

 

Reklamasjon 

KOK garanterer at hver forsendelse undersøkes før den sendes til kunden. Hvis varen til tross for dette likevel skulle være skadet eller defekt når den kommer til kunden, kan kunden reklamere på varen til KOK. Vi forsøker hele tiden å vise frem produktenes egenskaper, inkludert sammensetning og farger, på en så riktig måte som mulig. Fargen du ser på nettsiden er imidlertid avhengig av dataskjermen, og vi kan ikke garantere at datamaskinen gjengir fargene riktig. Hvis en kjøpt vare er defekt, følger KOK den gjeldende forbrukerloven. Bare opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter f.eks. ikke feil som skyldes normal slitasje. Hvis du ikke er fornøyd med varene på grunn av åpenbare material- eller fabrikasjonsfeil, inkludert skader som har oppstått under transport, må du informere oss snarest ved å kontakte kundeservice.

 

Ved reklamasjon skal årsaken til reklamasjonen oppgis. KOK står for fraktkostnaden som oppstår ved en reklamasjon og tilbakebetaler fraktutlegg kunden har hatt etter frakt kvittering er fremvist. KOK erstatter aldri fraktkostnader som har oppstått på annen måte. Erstatningsleveransen fra KOK skjer kostnadsfritt for kunden. Reklamasjon må alltid gjøres via KOKs kundeservice, på e-post post@kokoslo.no. KOK forbeholder seg retten til først å rette opp feilen og levere ny vare.

KOKs ansvar

​Ingenting i disse vilkårene utelukker eller begrenser KOKs ansvar der det vil være ulovlig å begrense eller utelukke et slikt ansvar. KOK står ikke ansvarlig for indirekte tap som oppstår som en følge av det opprinnelige tapet eller skaden, for eksempel uteblitt fortjeneste eller tapte forretningsmuligheter, eller for ikke å levere varene eller oppfylle noen av våre andre forpliktelser i henhold til disse vilkårene der en slik utelatelse skyldes omstendigheter som er utenfor vår kontroll, noe som inkluderer men ikke begrenser seg til, brann, oversvømmelse, storm, opptøyer eller lignende uroligheter, krig, kjernekraftulykke og terrorisme. Vår maksimale ansvarsplikt overfor deg for eventuelle tap eller skader som oppstår i forbindelse med din bestilling på nettsiden, er begrenset til det totale beløpet for bestillingen.

Aldersgrense

KOK ekspederer ikke kjøp og reservasjoner til personer under 18 år. Forbrukere under 18 år må være i følge med foresatt.  ​

PERSONVERNERKLÆRING

 

HVA VI BRUKER DINE PERSONOPPLYSNINGER TIL

​KOK står ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som kunden gir til KOK. I henhold til personopplysningsloven (1998:204) og EU-direktiv 94/46/EF. Kundens opplysninger brukes for at KOK skal kunne oppfylle sine plikter overfor kunden, slik som å ta i mot kundens bestillinger via nettsiden, gi kunden god service, ulike markedsføringsaktiviteter som f.eks. utsendelse av nyhetsbrev og tilbud som er tilpasset for kunden.

KOK dokumenterer også kommunikasjonen med kunden i tilfeller der kunden kommer med en reklamasjon eller har andre spørsmål. Dette for å kunne yte servicen som kunden forventer av KOK. Mer spesifikt trenger KOK dine personopplysninger til følgende formål:

  • For å kunne ta imot og behandle dine reservasjoner og bestillinger via nettsiden (f.eks. navn, adresse, fødselsdato og bankopplysninger)

  • For å kunne informere om eventuelle endringer i reservasjonen via SMS (f.eks. mobilnummeret)

  • For å kunne sende ut markedsføringsmateriell, f.eks. nyhetsbrev (f.eks. e-postadresse, navn)

  • For å kunne kontakte deg ved spørsmål rundt reservasjonen/bestillingen eller kjøpet for øvrig (f.eks. telefonnummer, navn) – For å kunne svare på spørsmål og informere deg om nye eller endrede tjenester (f.eks. e-postadresse)

  • For å kunne analysere personopplysningene og tilby relevant markedsføring, tilbud og informasjon (f.eks. navn, kjøpevaner, e-postadresse)

  • For å kunne bekrefte at du er gammel nok til å handle på nettet (f.eks. fødselsdato)

 

Opplysningene lagres bare så lenge det kreves for å kunne utføre tjenestene eller så lenge det er tillatt etter loven. Vi kan ikke fjerne dine data når det finnes et juridisk lagringskrav (f.eks. bokføringsloven) eller når det foreligger en rettslig grunn til å beholde bestemte data, f.eks. et pågående avtaleforhold.

 

DINE RETTIGHETER

Du har rett til å få informasjon fra oss om personopplysningene vi har om deg. Hvis opplysningene er uriktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du selvsagt be om at dette rettes opp eller fjernes. I henhold til personopplysningsloven har du rett til, kostnadsfritt og en gang per kalenderår, å få informasjon om personopplysningene dine som en kunde hos KOK. Hvis en kunde ønsker denne informasjonen, skal det sendes en signert anmodning om dette til KOKs postadresse. Anmodningen skal være skriftlig og kan ikke sendes med e-post. Se postadresse nederst på siden. Hvis personopplysninger håndteres i strid med personopplysningsloven, har kunden rett til å be om at opplysningene rettes, sperres eller slettes. ​Du kan når som helst trekke tilbake din tillatelse til at vi bruker dine opplysninger i markedsføringsøyemed.

HVEM HAR TILGANG TIL PERSONOPPLYSNINGER?

​KOK vil ikke formidle, selge eller bytte dine opplysninger med en tredjepart. Personopplysninger kan bli delt med organisasjoner som speditører, betalingsformidlere, kredittopplysnings- eller inkassoselskaper for kredittvurdering, identitetskontroll, overvåking av kredittverdighet og overdragelse av fordringer.

HVORDAN VI BESKYTTER DINE PERSONOPPLYSNINGER

 

​KOK beskytter dine personopplysninger ved hjelp av kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer og er en funksjon som gjør at all informasjon som sendes mellom kjøperen og selgeren, krypteres. KOK utvikler kontinuerlig sikkerhetstiltak for å følge med på den teknologiske utviklingen. Ved kortkjøp samarbeider vi med en betalingsformidler som bl.a. bidrar med å kontrollere at kortet er gyldig for kjøp opp mot banken. Betalingsformidleren behandler betalingskortinformasjonen på riktig måte i henhold til den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS. Håndtering i henhold til denne standarden innebærer at opplysningene håndteres på en svært sikker måte.

INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres første gang du besøker et nettsted. Under senere besøk hentes tekstfilen fra datamaskinen eller mobilen. Det finnes to typer informasjonskapsler; permanente og midlertidige (såkalte øktbaserte informasjonskapsler). Permanente informasjonskapsler lagres som en fil på datamaskinen eller mobilen en bestemt tid. Øktbaserte informasjonskapsler lagres midlertidig og forsvinner når du lukker nettleseren. KOK bruker informasjonskapsler for å forbedre og forenkle ditt besøk på nettsiden. Vi bruker ikke informasjonskapsler for å lagre personlig informasjon eller for å gi ut opplysninger til tredjeparter.

KOK bruker permanente informasjonskapsler for å lagre ditt valg av startside. Vi bruker øktbaserte informasjonskapsler for å kontrollere om du har lagt en vare i handlekurven og når du bruker produktfiltreringen.

Du kan enkelt slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilen via nettleseren. Instruksjoner om hvordan man håndterer og fjerner informasjonskapsler finner du normalt i hjelpeteksten for nettleseren. Du kan velge å slå informasjonskapsler helt av eller få en melding hver gang en ny informasjonskapsel sendes til datamaskinen eller mobilen. Hvis du velger å slå av informasjonskapsler, vil du ikke kunne bruke alle funksjonene på nettsiden. Vi bruker tredjeparts informasjonskapsler til å samle inn statistikk i analyseverktøy som f.eks. Google Analytics. Informasjonskapslene som brukes, er permanente eller midlertidige (øktbaserte informasjonskapsler). De permanente informasjonskapslene lagres på datamaskinen eller mobilen i maksimalt 24 måneder.

KOBLINGER

Nettsiden kan også inneholde koblinger til andre nettsider som er utenfor KOKs kontroll. KOK har ikke ansvar for integritetsbeskyttelse eller innholdet på disse nettsidene. Koblingene skal bl.a. gjøre det lettere for deg å finne informasjon på bestemte områder.

 

INNHOLD PÅ NETTSIDEN, OPPHAVSRETT OG RETTIGHETER 

KOK tar forbehold om eventuelle tekst- og bildefeil på nettsiden. Alle immaterielle rettigheter, slik som varemerker og opphavsrett på nettsiden, tilhører KOK eller deres lisensgivere. Informasjonen er beskyttet gjennom lov med hensyn til f.eks. opphavsrett, markedsføring og varemerker. Dette innebærer at verken hele eller deler av innholdet kan kopieres eller brukes, annet enn til kundens personlige og ikke-kommersielle formål, uten forhåndsgitt skriftlig godkjenning fra KOK. 

 

OVERDRAGELSE

KOK forbeholder seg retten til å overdra til tredjepart eller pantsette betalingsfordringer, inkludert avbetalinger, som har oppstått i forbindelse med leveranse av en vare.

 

KLAUSULERS GYLDIGHET

Hvis en eller flere bestemmelser i denne avtalen er ugyldige eller dømmes til å være virkningsløse av en domstol eller tilsynsmyndighet, skal dette ikke påvirke gyldigheten av de gjenværende avtalebestemmelsene.

 

TVISTER

Tvister i forbindelse med denne avtalen og som angår avtalens gyldighet, skal prøves i norsk allmenn domstol og i henhold til norsk lov. Hvis du er misfornøyd med en vare du har kjøpt, ber vi deg reklamere på varen i henhold til reklamasjons retningslinjene ovenfor. KOK vil prøve reklamasjonen og svare deg. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med KOKs vurdering, kan du som forbruker søke om å få saken prøvd av forbrukerombudet. KOK følger beslutningen til forbrukerombudet.  Du finner mer informasjon hos forbrukerombudet på www.forbrukerombudet.no.

 

SELSKAPSINFORMASJON

KOK AS, organisasjonsnummer 919 851 341 er et aksjeselskap. Postadresse:

KOK AS

c/o Mesh

Tordenskioldsgate 3

0160 Oslo

Kontaktinformasjon til KOKs kundeservice: post@kokoslo.no

 

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.

Åpningstider

Kontakt

KOK skaper badeglede! På våre flytende badstuer kan du nyte den revitaliserende kombinasjonen av dampende sauna og forfriskende fjordbad hele året.

Alle dager 08.00 - 22.00

*kun forhåndsbooking.

Om oss

Jobbe i KOK?

KOK-virksomhet

Bli KOK-venn!

post (at) kokoslo.no

media (at) kokoslo.no

(+47) 934 00 522

*kommersiell bruk eller presse må ha skriftlig avtale. Les mer.

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon

© 2019 KOK AS